„Дух“ поставя въпросите за изборите в живота и на какво сме способни в името на целта, казва режисьорът Сребрина Соколова

Рекламирай в beZpartien.bg

Мюзикълът „Дух“, който Варненската опера представя премиерно за България, поставя големите въпроси за изборите в живота, за баланса между материя и дух, на какво сме способни в името на целите си. Това каза днес пред журналисти във Варна режисьор-постановчикът Сребрина Соколова. Според нея обаче основната тема в спектакъла е за всевиждащата и всеобхващаща любов.
За екипа Соколова коментира, че са съмишленици, които се надяват да са направили най-добрия избор. Режисьорката допълни, че кастингът за актьорите е бил много сериозен. Сравнително дълго търсихме главните герои, защото те трябваше да са максимално близки с енергията, която искаме да внушим със спектакъла, обясни Соколова. И уточни, че изискванията към тях са били много големи, защото освен красиви и млади, трябва да умеят и да пеят и да танцуват. 
За притесненията, че заглавието е познато на широката публика като филм, Соколова коментира, че са довели най-вече до сериозен анализ каква среда да се избере, за да се постигне ефект на кинематография, докато се прехвърля изключително бързо действието от едно място на друго.
Хореографът на спектакъла Надя Димокова допълни, че публиката ще види на сцената доста експерименти и смесване на стилове. По думите й са комбинирани популярни танци с неокласически балет, степ, джаз.
Сценографът и визуален артист на „Дух“ Петко Танчев коментира, че за работата си е почерпил вдъхновение от филма „Матрицата“, тъй като предлага модерни идеи за света. Пренареждането на световете, сблъсъка между материалното и духовното, разпадането и събирането, отвеждането от едно в друго пространство беше интересно да се търси и постигне, посочи Танчев. Той уточни, че на сцената се прескача в различни интериорни и екстериорни места на действие.
Ролята на декора всъщност е да бъде условност, върху която адекватно да променяме мястото на действието, допълни Петко Танчев. По думите му е било предизвикателство да работи с различни средства, с материали, които се колажират, с наслагването на образи и смесване на снимки, рисунки, анимации. Интересно е как всичко това се поднася в обща стилистика и естетика, допълни Танчев.
На въпрос дали спектакълът би бил възможен без новите технологии, той посочи, че във всеки случай би бил пак много интересен, но и съвсем различен. „В моята работа винаги се стремя да експериментирам с новите технологии, тъй като това е времето, в което живеем и бъдещето, което ни се случва“, обясни Танчев.
В коментара си за мюзикъла диригент-постановчикът Страцимир Павлов посочи, че публиката ще чуе различна музика от спектаклите, които до сега е гледала на варненска сцена. Тя е много съвременна, използват се различни композиторски похвати, като с много малко средства се изразяват дълбоки емоции, обясни Павлов. Той сподели още, че „Дух“ се е превърнал в новия му най-любим мюзикъл. „При цялата популярност на този тип произведения, се създават много пиеси, но не всички се утвърждават – над 98 на сто от тях няма да останат, но това е шедьовър, който ще се играе много дълго“, отбеляза Павлов.
Мюзикълът „Дух“ по едноименния холивудски филм с Деми Мур, Патрик Суейзи и Упи Голдбърг в главните роли прави премиерата си в Манчестър през 2011 г. и веднага след това превзема сцените на Уест Енд и Бродуей. Либретото пише Брус Джоел Рубин, а музиката е на Глен Балард и Дейв Стюарт. Предпремиерно спектакълът ще се играе във Варна на 5 и 6 април в Държавната опера. Премиерата е планирана за 17 юли в рамките на „Опера в Летния театър“. В главните роли публиката ще види Виктор Ибришимов и Калоян Николов като Сам Уит. В Моли Дженсън се превъплъщават Лилия Илиева-Михайлова и Валерия Василенко. В ролята на Карл Брунър влизат Велин Михайлов и Нейчо Петров-Реджи, а на Ода Мей Браун – Милица Гладнишка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *