Обновен дежурен кабинет беше официално открит в областната болница във Велико Търново

Обновен дежурен кабинет беше официално открит в Многопрофилна областна болница за активно лечение „Д-р Стефан Черкезов“във Велико Търново. Той се помещава на мястото на бившето спешно отделение и осигурява лекарска грижа за нуждаещите се от неотложна помощ във времето, в което личните лекари не работят – през нощта, почивните и празничните дни. Неговата основна функция е да бъдат разделени потоците от пациенти, така че да се облекчи работата в спешното отделение, където най-често хората отиват с различни оплаквания.
Цялостното реновиране на помещенията на обновения дежурен кабинет струва около 50 000 лева и е направено със собствени средства на лечебното заведение. Ремонтиран и напълно обновен е кабинетът за прием и преглед на пациенти, както и помещението за отдих  на дежурните екипи. 
За по-доброто обслужване на пациентите и обезпечаването на кабинета има непрекъсната нужда от лекари и медицински сестри, които да поемат дежурства там. Затова от диагностично-консултативния център в областната болница „Д-р Стефан Черкезов“ осигуряват по-високо заплащане за дежурство и призовават повече медици да се включат в подпомагането на дейността на кабинета, като това може да са общопрактикуващи лекари, специализанти и специалисти.
За нормалната работа на дежурния кабинет са необходими поне от 7 до 10 лекари и отделно медицински сестри, но голям проблем са нощните смени, за които няма желаещи, посочи д-р Николен Стойнов, управител на диагностично-консултативния център към областната болница във Велико Търново. Той поясни, че за да бъдат обслужени в този кабинет, пациентите не заплащат нищо и не е необходимо да носят направление.
Председателят на регионалната колегия на Българския лекарски съюз във Велико Търново д-р Чавдар Владимиров също присъства на откриването на обновения кабинет. Той коментира проблема с липсата на лекари, желаещи да поемат дежурства в него, като обясни, че няма как това да са общопрактикуващите лекари. Те работят по цял ден с пациентите си, а на следващия трябва да са работоспособни, да не правят грешки и да се занимават с всичките ангажименти, които са поели по договорите си със здравната каса, посочи д-р Владимиров.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

0 Коментари