Политическата нестабилност се отразява негативно на имиджа на страната ни, каза Меглена Плугчиева от Българския съюз по Балнеология и СПА

Апелът ми към българските медии е – опитайте се да погледнете над ръба на чинията. Трябва да погледнем отвъд границите на страната ни. Да си дадем сметка как чужденците гледат на България. Считам, че не изглеждаме добре. И това е меко казано. Това каза Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм, по време на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2024“, който се провежда в курортния комплекс Албена по инициатива на БТА.
„Политическата нестабилност се отразява негативно на имиджа на страната ни. Като добавим и лошите новини, които често сами произвеждаме, ситуацията става крайно неприятна за страната ни. Към това, че сме непознати, трябва да добавим и това, че и дори да сме познати, то не е с положителен образ. Важна и тежка е задачата да се направи максимума, за да коригираме и градим друг образ на България“, посочи тя. 
По думите на Плугчиева е нужно да се гради доверие към България. „Всички сме изненадани от Албания например, че тази страна се превърна в такъв хит на туристическия пазар. Черна гора също е далеч по-известна от нас – това е горчивата истина. Програмата за реклама на България, която беше стартирана, трябва да продължи. Миналата година във Виена имаше голям форум и там научих, че ние сме неизвестни. А ние отиваме и обясняваме, че сме целогодишна дестинация, че имаме био продукти, кухня, много минерални извори. Там благородниците от Бавария казаха – вие българите сте световни рекордьори по неумение да се представяте пред света“, каза Меглена Плугчиева. 
Тя добави, че медиите могат да бъдат и са коректива, който трябва да обръща внимание на тези неща и да поставя правилните въпроси пред политиците. Това всъщност касае не само туризма, но и чуждите инвестиции в България, добави Плугчиева.
„Молбата ми е – нека не се затваряме само до морския туризъм. Страната ни е съкровищница – България е целогодишна дестинация. Тя трябва да бъде представяна като мечтана дестинация. Има много неща, с които можем да се представим пред света. Имаме блясък и той трябва да се покаже. Моята препоръка за апел за лятото е – България: Непознато кътче от рая“, каза още Меглена Плугчиева. 
Бизнесът разчита на медиите България да бъде чута и открита като туристическа дестинация в чужбина, каза Елена Косева
Представителите на бизнеса разчитаме и на медиите да бъдем чути и открити в чужбина, каза пред участниците във форума Елена Косева – изпълнителен директор на „Св. св. Константин и Елена холдинг“ АД. Тя подчерта, че страната ни трябва да се популяризира и то с положителни послания. По думите й е нужно българският бизнес да има по-голямо самочувствие, защото продуктът, който предлага е на много високо ниво. Косева призова политиците в своите действия винаги да отличават туризма като приоритет. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

0 Коментари