Присъединяването към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие е сред основните цели на България, каза Наталия Митева

Рекламирай в beZpartien.bg

Присъединяването към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) е сред основните цели на външната политика на Република България. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката в оставка Наталия Митева на работен семинар, организиран в рамките на първата мисия на ОИСР във връзка с изпълнение на дейностите по Плана за оценка на програмата „Образование“ 2021-2027 г., съобщи пресцентърът на образователното министерство.
Митева каза, че разработената Пътна карта на България от 2022 г. предвижда ежегоден преглед и оценка на различните области и политики в областта на образованието, като гарантиране на качеството и ефективността на програмите за образование и обучение, подобряване на резултатите от обучението, насърчаване на равенството във възможностите за образование и осигуряване на достъп до образование за всички.
Заместник-министърът на образованието и науката подчерта, че провеждането на независими оценки на инвестициите в образование е ключово за формирането и изпълнението на политики, базирани на данни. Ето защо настоящата визита на ОИСР е добър пример за въвличане на всички заинтересовани страни в изработване на детайлен план на оценката на програмата „Образование” 2021-2027, а поставянето на ясни цели за независимата оценка са предпоставка за ефективното използване на резултатите от нея. По време на форума имаше структурирани дискусии с широк кръг партньори на Министерството на образованието и науката (МОН), в които се обсъдиха целите и детайлите по оценката.
Работният семинар е част от предвидените дейности в Споразумението за многогодишна подкрепа за изпълнение на Плана за оценка на програмата „Образование“ 2021-2027 г. между Министерството на образованието и науката, Изпълнителната агенция „Програма за образование“ и ОИСР, като целта е да се обсъди подробен план за изпълнение на оценките по програмата.
Проф. Георги Вайсилов, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция „Програма за образование“, обърна внимание върху важността на извършваната от ОИСР дейност, като посочи, че в обхвата на подписаното споразумение се предвижда ОИСР да извърши серия от оценки на процедурите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Проф. Вайсилов подчерта, че серията от оценки ще допринесе за подобряване на изпълнението на текущи проекти и планирането на следващи дейности. Изборът на ОИСР да извърши предвидените в плана оценки е свързан с възможността да се използва богатия опит на организацията в това да помага на държавите да сравняват своите образователни политики и опит, да се учат една от друга чрез мащабни оценки, проучвания и сравнителен анализ на политиката. Той изрази увереност, че подкрепата от страна на ОИСР ще спомогне за подобряване на изпълнението по всички приоритети на програмата „Образование“.
Предвиждат се и индивидуални срещи със заинтересовани страни и посещения на училища в страната, информират от МОН.
Както писа БТА, правите важна реформа в образованието, насочена към развитие на компетентности и имате подкрепата на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Това заяви през февруари тази година д-р Андреас Шлайхер, директор на дирекцията за “Образование и умения” в ОИСР по време на срещата си с българския министър на образованието и науката проф. Галин Цоков и с неговия екип в Министерството на образованието и науката (МОН). За първи път създателят на глобалното изследване PISA беше на посещение в България по покана на българския министър на образованието и науката, за да се срещне – както с представителите на държавните институции, така и с директори, учители и ученици.
„За нас, като екип, вашата подкрепа е много важна, защото започнахме една по-широка промяна в образователната система, която цели децата не толкова да възпроизвеждат знания, а да се учат как да ги приложат в живота“, каза тогава проф. Цоков. Той запозна представителя на ОИСР с историята и спецификите на българската образователна система. „Уповаваме се на традициите и ги надграждаме съобразно най-добрите практики в глобалния образователен свят, от който сме част. За целта инвестираме в стандарт за качество, в подобряване на ефективността на надграждащата квалификация, в осъвременен модел за подбор на училищни директори, в реформа на учебната програма и оценяването“, обясни тогава министър Цоков.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *