Ще има устойчив и добър летен туристически сезон, заяви Евтим Милошев

Ще има устойчив и добър летен туристически сезон. Това каза служебният министър на туризма Евтим Милошев в ефира на bTV. По думите му летният туристически сезон представлява 70% от туристическия бизнес в България. Между 10% и 15% ръст очаква Милошев. Около шест-седем процента от брутния вътрешен продукт на страната е от туризма, но България има много по-голям потенциал, посочи Милошев. 
Този кабинет, заради това, че е след шестата поправка в Конституцията, е първият, който няма политическа обвързаност и всички политически субекти казват, че нямат нищо общо с този кабинет, каза Милошев.
Нямам нито политически, нито икономически, нито бизнес обвързаности, заяви той. Милошев посочи, че е получил покана на бъде министър лично от служебния премиер Димитър Главчев. Поканата беше изненадваща, но въпросът беше „Имам нужда от теб“ и това е нещо, което създаде ангажименти и мотивация, каза служебният министър.
Проблемът с липсата на кадри съществува във всички сфери на икономиката, заяви Милошев. Решението на проблема секторът намира във вноса на работна ръка от трети страни, защото там е най-евтината работна ръка. Българите недостигат, особено на по-ниските нива, обясни служебният министър на туризма. Според него сезонността също оказва влияние, защото това е работа само за няколко месеца. Вече не сме толкова атрактивна дестинация за работници от Турция, Молдова и Украйна, защото България не е толкова скъп пазар. В момента основният поток на работници се очаква от Бангладеш, Индия, Пакистан, коментира Милошев.
Заслугата е преди всичко на гражданското общество, каза служебният министър относно законовите промени за оптимизиране на процеса по наемане на граждани на трети страни за сезонна работа. Вносът на работна ръка не трябва да изкривява пазара на българска работна ръка, отбеляза той.
Вече има утвърдена технология, по която се командироват допълнително медицински лица и полицаи, защото летният сезон има повече нужни, каза Милошев и добави, че от Непал или Индия не можем да внесем медицински лица.
Рекламата на България по света не е само графичното лого и клиповете. Тук е цялостната стратегия, наречена „Бранд България“ – това включва държавна политика, свързаност, вътрешната пътна мрежа, достъпът до културни и природни обекти, коментира още Милошев.
Наредбата за водното спасяване и липсата на достатъчно добре обучени и опитни спасители е сериозен проблем и другата гореща тема, поставена от концесионери на морски плажове, каза Милошев след тридневната си обиколка по Черноморското Крайбрежие. Те поискаха отлагане на действието на наредбата и застъпиха тезата, че особено потърпевши са малките плажове, за които е обективно невъзможно да изградят медицински пунктове с квалифицирани медицински кадри, обясни служебният министър на туризма.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

0 Коментари