Ученици и учители от НФСГ в София изнесоха открит урок в МОН

Рекламирай в beZpartien.bg

“Подготовка за участие в международен панаир на учебните предприятия’’ беше темата на поредния урок от инициативата на министъра на образованието и науката в оставка проф. Галин Цоков “Отворена класна стая в МОН“. Урокът беше представен от ученици от единадесети клас на Националната финансово-стопанска гимназия (НФСГ) в София. Младежите са от иновативна паралелка, която се обучава по модела 1:1, съобщават от пресцентъра на образователното министерство.
Министър Цоков поздрави учениците за мотивацията за търсене на решения, както и учителите за техния висок професионализъм. “Това, което видяхме в този интегриран урок – с включването на университетски преподаватели, участие на родители и лидерския подход на учителите, е всъщност образованието на бъдещето“, подчерта той. По думите му е много ценно чрез подобни задачи учениците да се учат да работят с конкретен краен срок, в който трябва да произведат определен продукт. 
“Освен професионални компетентности, този интегриран урок дава и развитие на вашите умения за живота –  да работите съвместно, да вземате решения, да развивате вашите лидерски способности“, каза проф.Цоков на учениците. Министърът на образованието в оставка отбеляза, че най-важното е децата да се чувстват добре в институцията, защото според него “МОН е домът на всички ученици и на българските учители“. 
Урокът беше подготвен от д-р Селман Делиибрамов и Христина Василева, учители по професионална подготовка, и Цветелена Таралова, главен учител по английски език. В него бяха съчетани учебните предмети Работа в устойчиво учебно предприятие, Компютърни архитектури, Английски език и Икономика на предприятието. Учениците показаха как в рамките на своите предприятия вземат управленски решения чрез анализ  на събраната информация; създават дигитално съдържание; съставят оферти, съобразени с характеристиките на избран целеви пазар, включително и на друг език; анализират възможностите; предлагат мерки и предприемат стъпки за подпомагане на устойчивото развитие на предприятията. 
В рамките на открития урок беше изготвена документация за поръчки чрез използване на инструментите на Google Workspace, които заместват хартиения талон за поръчка. Беше избран софтуерен продукт, ориентиран към устойчиво развитие, и беше създадено дигитално съдържание – оферта за софтуерен продукт на английски език. Управителите на двете учебни предприятия представиха крайния резултат, който беше оферта за продукт. 
В ролята на ментори на двете учебни предприятия влязоха и двама родители – доц. д-р Наталия Футекова и Георги Тодоров, управител на софтуерната компания. По този начин беше демонстрирано участието на родителската общност в цялостния процес на образователните взаимодействия, обясняват от пресцентъра на Министерството.
“Това е училището на бъдещето. В него общностите в лицето на родители и различни специалисти влизат в класната стая и пространствата, където ще се случва обучението“, каза министър Галин Цоков. Той връчи плакет на директора на НФСГ Мая Гешева като оценка на отличната подготовка, която дават учителите на своите ученици. 
Урокът е част от работата на гимназията по иновацията на тема “Глобални компетентности за устойчив свят“, ориентирана към разширяване на инструментариума за реализирането на принципите за устойчиво развитие по отношение на учебната среда, образователните модели, квалификацията и подкрепящите инициативи на педагогическите специалисти, добавят от МОН.
Актуалността на темата е свързана и с подготовката на учениците за участие в 27-ия Международен панаир на учебните предприятия “Млад предприемач“, “ТФ Фест 2024“. 
Управителите на учебните предприятия поздравиха проф. Цоков, зам.-министъра в оставка Емилия Лазарова и началника на кабинета на министъра Наталия Михалевска и им връчиха сертификати за етично лидерство, отбелязват от МОН.
/ЙВЛ

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *