В област Плевен са утвърдени 88 паралелки за прием в осми клас, две нови специалности се разкриват в Долни Дъбник и Кнежа

В област Плевен са утвърдени 88 паралелки за прием на ученици в осми клас за учебната 2024/2025 година. Приемът ще се осъществява в 47 неспециализирани училища – средни и обединени учебни заведения, профилирани и професионални гимназии. Това съобщи за БТА началникът на Регионалното управление на образованието (РУО) в Плевен Албена Тотева.
В профилирана подготовка паралелките са 35 с общо 910 места, които са в дневна форма на обучение. Общо 25 от тях са в STEM профили с прием за 650 ученици, уточни Тотева. 
За професионална подготовка са заявени 53 паралелки с общо 1378 места. От тях в дневна форма са 49 с 1274 места, а в дуална система на обучение са четири паралелки със 104 места.
От утвърдените 53 професионални паралелки, в STEM специалности от професии са 33, с 858 места, като от тях 52 места са в паралелки с дуална система на обучение, посочи началникът на РУО-Плевен.
Алебан Тотева акцентира и върху предлаганите нови специалности по професии, за които има обявен прием. Едната възможност е в Професионалната гимназия (ПГ) по селско стопанство „Проф. Иван Иванов“ в Долни Дъбник, където от предстоящата учебна година ще се предлага обучение по специалност „Ветеринарен техник“. Тя е нова както за училището, така и за областта.
Другата новост е в ПГ по механоелектротехника „Христо Смирненски“ в Кнежа, където разкриват специалност „Възобновяеми енергийни източници“ по професия „Монтьор на енергийни съоръжения и инсталации“.
В шест средни училища в областта ще се осъществява прием на ученици в 8. клас за обучение по професионална подготовка. Те са в Гулянци, Долна Митрополия, Тръстеник, Искър, Пордим и село Гиген.
В пети клас по държавния план-прием е утвърдена една паралелка в Математическа гимназия „Гео Милев“, с математически профил.
„План-приемът е съобразен с необходимостта от обучението на кадри по специалности от професии въз основа на постъпили заявления от работодатели, трайно търсените специалисти на пазара на труда, становища от общините в областта, от броя на учениците, обучаващи се в 7. клас през тази учебна година, както и от анализа за реализацията на приема през последните три години от всяко училище“, допълни Тотева. Важно място в него заема и делът на паралелките със STEM профили и специалности от професии.
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

0 Коментари